A felmondási kérelem egy hivatalos dokumentum, amelyben egy munkavállaló jelezheti szándékát, hogy szeretné megszüntetni munkaviszonyát egy adott vállalatnál vagy szervezetnél. Fontos, hogy a felmondási kérelem megfelelően meg legyen fogalmazva és tartalmazza a szükséges információkat a folyamat zökkenőmentes lebonyolításához.
A felmondási kérelem fontos elemei
A hatékony felmondási kérelem elkészítéséhez számos fontos elemet figyelembe kell venni:
1. adatok megadása
A felmondási kérelem tartalmazza a munkavállaló nevét, címét, a vállalat nevét és címét, valamint a dátumot, amikor a felmondás hatályba lép.
2. megfelelő időpont kiválasztása
Fontos, hogy a felmondást időben jelezze a munkavállaló, hogy a munkáltató megfelelően tudjon reagálni és előkészülni a munkaerőpótlásra.
3. megfelelő megfogalmazás
A felmondási kérelemnek tiszteletteljesen, világosan és határozottan kell megfogalmazva lennie. Kerüljük a sértő vagy negatív kifejezéseket.
4. indokok megadása (opcionális)
Bár a felmondásnak általában nem szükséges indokolni, bizonyos esetekben ajánlott lehet, hogy a munkavállaló megadja az okokat a felmondás mögött.
Felmondási kérelem példa
Alább található egy példa arra, hogyan lehet megfogalmazni egy felmondási kérelmet:
Munkavállaló Adatai: | Név: Kovács Péter Cím: 1234 Budapest, Kossuth utca 5. Telefonszám: +36 30 123 4567 |
---|---|
Vállalat Adatai: | Név: XYZ Kft. Cím: 5678 Debrecen, Petőfi tér 10. |
Felmondás Dátuma: | 2023. szeptember 30. |
Indokok: | Jobb lehetőség az új munkahelyen. |
Alulírott, Kovács Péter ezennel felmondást kér a fent említett munkaviszonyra vonatkozóan. A felmondás hatályba lép 2023. szeptember 30-án. Köszönöm a lehetőséget, amit a vállalat adott számomra.
Felmondási kérelem bejelentése
A felmondási kérelmet célszerű személyesen átadni vagy ajánlott küldeményként postára adni a munkáltatónak. Fontos, hogy tartsunk másolatot a felmondási kérelemről saját magunknak is.
Felmondási kérelem után
Fontos, hogy a felmondás után tartsuk fenn a jó kapcsolatot az előző munkáltatóval, mivel ez a későbbi referenciák szempontjából is fontos lehet.
F: milyen esetekben kell indokolni a felmondást?
A: Általában nem kötelező indokolni a felmondást, de bizonyos esetekben, például munkahelyi visszaélések vagy jogsértések esetén ajánlott lehet indokokat megadni.
F: mi a teendő, ha a munkáltató nem fogadja el a felmondást?
A: Ha a munkáltató nem fogadja el a felmondást, érdemes jogi tanácsért fordulni, hogy megtudjuk, milyen jogi lépéseket tehetünk.
F: meddig kell előre jelezni a felmondást?
A: Általában javasolt legalább 30 napos felmondási időtartamot betartani, de ez vállalatonként változhat.
Vezi și: